Hur skriver man ett CV?

Sitter här och filosoferar om framtiden, som vanligt. Sugen på en riktigt kall öl är jag också, som vanligt. Haha. Jaja, men nu är det ju det där med jobb. Och CV. Självklart vet jag hur man skriver ett, vad som skall vara med och allt det där. Men när jag väl sitter där med fingrarna beredda mot tangentbordet så har jag ingen aning om hur jag ska formulera mig.
Liksom, jag, oerfaren och ung tjej som knappt har haft några jobb. Hur lockande är det? Men alla börjar ju någonstans, och alla är ju (nästan) lika oerfarna från början. Men CV:t är ändå första steget ut liksom, men jag får inte till det. Bajs.
Får ta och spåna på det på tåget imorgon (då jag egentligen borde läsa Candide och Samhäll), och försöka knåpa ihop något till veckan. För jag är verkligen desperat efter ett extrajobb snart.


Fick den här av Kimmy, ska läsa igenom det och se om det hjälper mig något :) ♥

Kommentarer
Postat av: Em

CV-skrivande är inte alls roligt. Hoppas du får ihop något bra så du får större chans till jobb!

Kram ,Em

2009-03-06 @ 10:01:34
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-06 @ 14:09:38
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0