Saras Kök

Jag kommer ihåg när jag var liten. När jag och Vitamin höll till hemma hos mormor och morfar hela somrarna, och lekte matlagningspogram. Vilket ut på att klippa ner alla mormors blommor ute i trädgården, ta massa redskap från köket, och sitta och hacka allt detta ute på stentrappan. Under tiden man gjorde detta berättade man vad man gjorde, och vad man hade för ingredienser. Sedan hällde man allt i en bunke, rörde runt, och tvingade mormor att smaka. Stackars mormor :(

image72
Idag, några veckor senare, lekte jag återigen "Saras Kök" - och det blev jättegott!
Ser tyvärr inte lika gott ut, haha. Men dagens rätt bestod i alla fall av spagetti (snabbaste alternativet då), ugnstekt marinerad kyckling & italiensk tomatsås med basilika och vitlök. Det ni! ;) ♥



Kommentarer
Postat av: Emelie

nemmen jevlar, övning ger färdighet! :D

Postat av: Emelie

nemmen jevlar, övning ger färdighet! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0