Hårinpackning

Blev så sugen på fint hår efter senaste inlägget att jag gick ner till köket och slängde ihop min egna hårinpackning, som var över förväntan! Håret blev väldigt mjukt, men eftersom håret fortfarande är fuktigt vet jag inte riktigt det slutgiltiga resultatet. Men hittils verkar den faktiskt väldigt bra!
Den bestod i vilket fall som helst av:

Yoghurt:
Återställer ph-värdet i hårbottnen, och är allmänt bra för både hår och hud.
Citron: Några droppar, har hört att det skall vara bra. Samt bleker det håret.
Äppelcidervinäger: Tar bort det gula i blekt hår. Samt gör håret mjukt, luftigt och glansigt.
Olivolja: Motverkar torrt, slitet hår. Håret blir dessutom glansigt.

Återkommer igen om hur det blev när håret fått lufttorka! ♥

Kommentarer
Postat av: Pärlan

funkar äppelcidervinägern??? :O :D

2008-04-08 @ 21:38:25
URL: http://queenofdawn.blogg.se
Postat av: Jossie

Åh.. :/ Tror jag ska pröva det nån dag :3

2008-04-09 @ 17:52:57
URL: http://killerrainbow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0